poniedziałek, 19 października 2015

Zupa z cieciorki i pomidorow.

Ze cieciorka jest bardzo zdrowa, to tego chyba mowic nie musze ;) Cieciorka zwana ciecierzyca, badz grochem wloskim. W skrocie mowiac. Zawiera niezwykle spora ilosc bialka. Niektorzy mowia, ze moze spokojnie zastapic mieso. Dodatkowo obniza cholesterol i cisnienie krwi, wspomaga odchudzanie oraz zapobiega zaparciom ( tak wiem smacznego ;) ).

Pora na przepis.
Co bedziemy potrzebowali:- puszka cieciorki w zalewie ( jakby ktos poszukiwal w niemieckim sklepie to pod nazwa Kichererbsen)
- puszka pomidorow ( Tomaten ale to juz chyba oczywiste)
- ze 2 cebule
- 2 zabki czosnku
natke pietruszki
- lubczyk ( ja akurat mialam jeszcze mrozony od mamy z ogrodu)
- rozmaryn
- sol, pieprz
- stevia ( ja akurat unikam cukru, ale jak ktos chce moze sobie dodac cukier zamiast stevii)
- bulion warzywny 1-2l ( moze byc rosol z poprzedniego dnia to wtedy bedzie mniej roboty ;) Ja robie tylko zupy bezmiesne, ale jesli ktos chce moze sobie ugotowac rosol na kuraku czy innej zwierzynie)
- oliwa z oliwek ( tylko do podsmazenia cebulki z czosnkiem)
- duza lyzka jogurtu naturalnego 1,5% ( opcjonalnie)




No to lecimy dalej.
Jak sie robi bulion warzywny chyba nie musze mowic? Gotujemy rosolek z selera, marchewki, pietruszki, pora, cebuli i doprawiamy sola, pieprzem. To wersja bez zbednych dodatkow.
W czasie jak sie gotuje bulion...




... bierzemy sie za pokrojenie cebuli.



Wtedy sie wyglada tak:


Zawsze zastanawiam sie po co ja sie maluje, jak przy krojeniu cebuli wszystko mi splywa.

No wiec kroimy cebule oraz czosnek kroimy, miazdzymy czy tak jak zawsze ja traktuje go tarka.




Na patelke dajemy nieco oliwy aby zeszklic cebulke z czosnkiem.




Nastepnie dodajemy do cebulki puszke pomidorow i chwilke smazymy.


Doprawiamy sola, pieprzem, rozmarynem (jakies pol lyzeczki maksymalnie), lubczykiem i posiekana pietruszka.


Ladnie mieszamy. Odcedzamy bulion z warzywek. Warzywka ugotowane mozna dac dzieciom. Przynajmniej ja tak robie i nic sie nie marnuje. Do odcedzonego bulionu wlewamy zawartosc patelki i dosypujemy cieciorke ale bez zalewy.


Teraz ladnie wymieszac i doprawic stevia czy tam cukrem. Ja daje 2 lyzki. Jakby kto pytal, to kupuje w Realu.


Teraz mozna dodac lyzke jogurtu jesli ktos chce i wszystko zblendowac.






Podawac z czym sie tam chce ryzem, makaronem, ziemniaczkami, grzankami. Ja dzisiaj wybralam ryz, bo mi sie z wczoraj zostal ugotowany.

SMACZNEGO :)





Tak wiem wygnieciona serwetka, ale mialo byc ladne tlo, a prasowac papierowej nie bede, bo mi sie nie chce ;) Czyste lenistwo :)

Mozecie mnie tu ''lajknac'' na fejsuniu jak sie Wam podobalo :D a i zupa wyszla dla Was zjadliwa. Mnie smakowala. ---> Lajki zawsze w cenie ;)



A tu przyjemna nutka do posluchania w czasie gotowania. Chicane - Offshore.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz